Pro napájení vysílačky osm AA článků – ideálně dobíjecích. Pro napájení elektroniky v autě další čtyři.
Pokud máte Savage s Roto-Startem (s ručním startováním se sem snad nevozí) potřebujete další akumulátor o celkové kapacitě 7,2V pro něj. Jedná se o stadndardní modelářský balík 6x "malý buřt" s konektorem.
Nu a nakonec potřebujete žhavení. Ideální je malé s baterkou přímo na konektoru.
Samozřejmě potřebujete palivo a nějaké základní nářadí. Ale to už jsou takové rady pro občany USA. Tady je to snad každému jasné.
Pro první start si připravte vhodný podstavec, který umožní, aby všechna čtyři kola byla ve vzduchu a mohla se volně otáčet, ovšem aby spodní část modelu pevně seděla na podložce.
Takže dejte akumulátory všechny pořadně nabít a zatím si zkoukněte instruktážní DVD a projděte manuál. Nevím jak to importéři plánují do budoucna, ale já k dispozici žádnou českou instrukci neměl. Přesto se drtivá většina věcí pochopit dá. Chce to být jen trpělivý a důsledný. K čemu může nesplnění těchto věcí dojít se dočtete v sekci „Na co pozor“
Do vysílačky dejte akumulátory.
Doufám, že máte prostudované její ovládací prvky.
Do auta také. Tady je to složitější a podívejte se na detaily v manuálu. Ochranný kryt přijímače rozhodně nasaďte i pro tohle první spuštění.
Vytáhněte antánu vysílačky až na doraz a zapněte vysílačku. Potom přijímač v autě. Zapamatujte si tento postup a vždy jej přesne dodžujte. Při vypínání postupujte opačně. Zapnutá vysílačka se zataženou anténou může vést až k jejímu zničení!
Docela důležitá a často opomíjená věc je brzda. Její citlivost se seřizuje na táhle u serva. Pro začátek ji nastavte spíš volnější. Jakmile nemáte její ovládání pevně v ruce, můžete o kotouč snadno přijít jeho rychlým obroušením. Ovšem při plném zatažení, by se kola neměla točit.
Nyní to důležité pro ty, kdo mají úplně nový model. Kdo koupil starší, nebo ve verzi Ready-to-Run může přejít zbytek článku přeskočit.
Na karburátoru najdete tři šroubky. Jak je patrné z obrázku. Na seřízení se používá dvojice označené písmeny "a" a "b" Horní šroubek nastavuje nejvyšší otáčky, spodní volnoběh a přechod "za plynem" Oba jemně utáhněte na doraz.
Horní ( a ) povolte o čtyři a půl otáčky.
Spodní ( b ) povolte o tři otáčky.
Dbejte na přesnost. Buďte si jistí, že jste dodrželi přesně tento postup. Ucpěte výfuk a cca 7 vteřin otáčejte motorem pomocí Roto-Startu. V palivové hadičce by jste měli vidět palivo, které se přiblíží ke karburátoru. Nasaďte konektor na žhavení a znovu zastartujte. Motor by měl naskočit. Pokud ne, překontrolujte přívod paliva, přetlak z nádrže a žhavicí svíčku. Pokud je vše i nyní v pořádku a motor znovu nechce naskočit znova přednastavte šroubky na karburátoru. Jestli ani nyní motor nenaskočí překontrolujte žhavicí svíčku.
Pokud jste dočetli až sem, motor zřejmě spokojeně vrčí. Sejměte konektor žhavení a vytáhněte Roto-Start. Uchopte vysílačku a spodním trimrem nalaďte otáčky tak, aby se pokud možno netočila kola a zároveň dbejte aby motor nezhasl. Nechte jej vypotřebovat celou nádrž, lépe dvě (na tuto akci si sebou vezměte knížku) :-)
Během zhruba necelé hodiny, než motor spotřebuje první nádrž se budou samovolně měnit otáčky motoru. Šroubkem ( b ) je vždy srovnejte. Ideální nastavení je velmi kvalitně popsáno v návodu. My vám přinášíme jeho přesný překlad!
- a - High speed needle Šroubek je výrobcem přednastaven na 4 a 1/2 otáčky od pozice plně utaženo (nepřetáhněte). Po záběhu auta může být šroubek nastaven v rozsahu 2 a 1/2 - 3 otáčky od pozice plně utaženo – záleží na vlhkosti, zdvihu, palivu, žhavící svíčce. Šroubek nesmí být nikdy nastaven pod 2 a 1/2 otáčky – hrozí přehřátí motoru a jeho vážné poškození!
V plné rychlosti by jste měli pořád vidět kouř vycházející z výfuku. Pokud při plném plynu motor prská, je šroubek nastaven na málo paliva. Otoč šroubek proti směru hod. ručiček o 1/8 otáčky aby jste přidali přívod paliva, v otáčení o 1/8 pokračujte dokud motor nepřestane prskat . Pokud se vám motor na plný plyn zdá příliš líný, šroubek je nastaven na příliš bohatý přísun paliva. Otáčejte šroubkem ve směru hod. ručiček o 1/8 otáčky dokud se to nezlepší. Stále dbejte na teplotu motoru. Jestliže je nastavena chudší směs, motor se přehřívá, hůře startuje nebo chcípá.
- b - Low speed needle Šroubek je výrobcem přednastaven na 3 otáčky od pozice plně utaženo (nepřetáhněte). Po záběhu auta může být šroubek nastaven v rozsahu 2 a 1/2 - 3 otáčky od pozice plně utaženo – záleží na vlhkosti, zdvihu, palivu, žhavící svíčce. Šroubek nesmí být nikdy nastaven pod 2 a 1/2 otáčky – hrozí přehřátí motoru a jeho vážné poškození!
Když je motor ve volnoběžných otáčkách, přidejte plný plyn. Pokud se objeví příliš kouře, nebo je prodleva mezi rozjetím a nebo motor chcípne, pak otáčením šroubku ve směru hod. ručiček o 1/8 otáčky nastavíte motor na plynulý rozjezd. Jestliže motor prská, je vidět málo kouře, nebo chcípá před rozjezdem na plný plyn, seřiďte motor otáčením šroubku o 1/8 otáčky proti směru hod. ručiček. Ideálním nastavením Low speed needle je rychlý a hladký rozjezd a viditelný kouř.
Pokud je dlouhodobě šroubek nastaven špatně hrozí poškození motoru nebo snížení životnosti.
- c - Idle Adjustment Screw Tímto šroubkem se seřizuje volnoběh tak, aby se auto na volnoběh samo nerozjíždělo. Šroubek je výrobcem nastaven tak, že je karburátor otevřen na cca 2 mm. Toto nastavení též zabraňuje zasekávání motoru během brzdění. Nastavte šroubek tak aby se karburátor nikdy nezavíral méně než 2 mm, ani při plném brzdění.
Jak vidíte, není to úplně jednoduché a pokud si něvěřítena 100%, klidně se svěřte do rukou zkušenějšího modeláře. Sice mu dáte nějaké peníze (v ceně modelu zanedbatelné) ale můžete si být jisti, že vaše Savage bude dobře připravena.